WorldCamera.net - Procestujte celý svět z Vašeho počítače

Reportáž - New York a Boston

zpět na: reportáže

New York a Boston

Začátkem dubna 2012 jsme navštívili USA, tentokrát dvě velká města - New York a Boston.

Den první

Do New Yorku jsme letěli přímým letem společností Delta a ČSA. Let trval okolo 8 hodin. Do USA jsme přiletěli v soboru odpoledne. Jelikož jsme přiletěli dříve, než bylo v plánu, museli jsme čekat, až se uvolní místo na našem gatu. Po téměř hodinovém čekání v letadle následovalo další čekání, tentokrát na imigraci. Zhruba po další hodině nasedáme do TAXI a jedeme do našeho hotelu na Times Square – Crowne Plaza.

Bylo hezké odpoledne, proto jsme se šli podívat Times Square, kde jsme udělali několik obrázků.

Den druhý

Kvůli časovému posunu jsme byli vzhůru celkem brzo. Ráno jsme si došli do Starbucks Coffee pro snídani a vyrazili jsme do rušných ulic. Na programu byla procházka po městě. Šli jsme kolem Rockeffeler Center a k Central Parku. Dále jsme navštívili nově otevřenou Apple prodejnu na Grand Central Station, měli zde nedávno na trh uvedené New iPad – nové iPady.

Apple Store Grand Central Station

Grand Central Station je velká historická budova hlavního nádraží, která stále plní funkci nádraží a současně jsou zde prostory stravování a obchody. Na Grand Central Station jsme se i velice dobře naobědvali. Po obědě jsme šli na rušné náměstí Herald Square, na Broadway a 34. a 35. Street, kde stojí jedna z ikon nakupování – Macy’s Department Store. Obchodní dům je opravdu velký – vznikl spojením dvou budov a jsou v něm i historické dřevěné historické jezdící schody, které jsou v provozu od dvacátých let minulého století.

K večeru přišel slibovaný déšť, proto jsme šli zpět do hotelu.

Den třetí

Ground Zero

10:15 - Jelikož je pondělí, letadlová loď Intrepid má zavřeno. Jedeme tedy do Downtownu zkontrolovat Ground Zero, navštívit Chinatown a Little Italy. Na oběd půjdeme do Seaportu. Následně přejdeme přes Manhattan Bridge.

11:00 - jsme na Ground Zero - stavba je zde v plném proudu. Rozestavěný WTC1 (náhradní stavba nového mrakodrapu na místě původních dvojčat mrakodrapů World Trade Center, zničených teroristy při útoku 11.září) dosahuje stejné výšky jako mrakodrapy okolo.

11:55 - již je v provozu památník po WTC. Na vstup k památníku si musíte vyzvednout časovou vstupenku, která je zdarma. Památník je umístěn na místě původních dvojčat. Jsou to dvě hluboké vodní nádrže, kde voda z okrajů ztéká z okrajů dolů. Následně mizí do další díry, kde bývala výtahová šachta. Dokola jsou vypsána jména lidí, kteří tam zůstali.

12:15 - jsme ve Winter Garden.

13:00 - dorazili jsme do Seaportu, který se nachází u ústí řeky East River. Molo nazvané PIER 17 vám nabídne mnoho uchovalých lodí, muzeum a dobré restaurace. Pokud se budete pohybovat okolo, rozhodně sem zajděte. Je zde dobrý výhled na Brooklyn Bridge.

Brooklyn Bridge

15:00 - přešli jsme přes Manhattan Bridge až na jeho druhou stranu v Brooklynu. Most je ideální pro focení mrakodrapů oblasti Downtownu, protože je z něj skvělý výhled. Metrem F jsme se z Brooklynské strany mostu vrátili zpět na Manhattan. Udělali jsme si menší procházku v okolí Central Parku.

Chrysler Building pohled z Empire State Building

Den jsme zakončili noční vyhlídkou z budovy Empire State Building. Je odtud nejlepší noční pohled na mrakodrapy v Downtownu. Na Rockefeller Center běžte přes den a na Empire State Building večer. Bývají tam dlouhé fronty, někdy i na několik hodin. Pokud si na Empire State Building připlatíte, dostanete se před dlouhou frontu (tento lístek stojí kolem $50 / osobu). Na vyhlídku se nesmí brát stativ, a kdo ho má, jako my, tak mu ho Security při kontrole na vstupu odebere a uloží do odchodu.

Den čtvrtý

USS Intrepid

Hned ráno jsme navštívili letadlovou loď USS Intrepid, na kterou jsme se v pondělí nedostali, protože byla zavřená. Na horní plošině naleznete několik desítek vojenských letadel a vrtulníků. Uvnitř se nachází mnoho informačních panelů, kde se dočtete mnoho zajímavých informací. Na lodi je i malé kino, kde se promítá dokumentární video o historii lodě. Pokud budete mít nějaký odbornější dotaz, rádi vám pomohou dobrovolníci, veteráni. Před letadlovou lodí je ponorka a letadlo Concorde. Pro vstup si ale budete muset připlatit. Každý rok je na lodi něco nového, letos to je například 250 kilový model lodi v měřítku 1:40, který je vyrobený ze stavebnice LEGO. Letos v létě 2012 by sbírku měl rozšířit Space Shuttle. Aktuální informace z lodi naleznete na oficiálním webu.

Po obědě jsme metrem dojeli do Downtownu, kde jsme si prohlédli Battery Park, který je promenádou na jihu Manhattanu. V parku naleznete kouli Sphere, která dříve byla před Světovým Obchodním Centrem, nyní se jmenuje Ikona Naděje. V parku leží i pevnost Castle Clinton, která sloužila k obraně proti nepřátelům. Z Battery Parku vyjíždějí lodě na Sochu Svobody, Ellis Island, z přístaviště a terminálu South Ferry opodál pak bezplatný trajekt na protější břeh na Staten Island.

New York Stock Exchange

Dále jsme se prošli Wall Street ve finanční čtvrti New Yorku. Doby, kdy jste se dostali až do budovy burzy, jsou dávno pryč. Nyní se nedostanete již ani na chodník kolem budovy. Celá budova i s chodníkem a částí ulice je ohraničena plotem a střežena kamerami a policisty. Některé ulice jsou dokonce úplně nepřístupné. Každý rok je toto místo více střeženo. Na Wall Street naleznete kostel Trinity Church postavený v roce 1697.

Určitě nesmíte zapomenout navštívit sochu bronzového býka (Charging Bull), která se nachází jižně od Wall Street. Kousek od něj naleznete jeden z nejmenších parků zvaný Bowling Green. Při naší návštěvě New Yorku byl býk obehnaný plotem a střežen policií, fotku si u něj i tak můžete udělat.

Den pátý

Ráno jsme si v New Yorku půjčili auto a vydali jsme se na cestu do Bostonu, Massachusetts. Cesta trvala čtyři hodiny. Jede se na sever po silnici číslo 95, nebo číslo 1 a následně po silnici číslo 90. Cestou projíždíme státem Connecticut. Do Bostonu jsme dorazili odpoledne, šli jsme se podívat na vyhlídku SkyWalk z 50.patra mrakodrapu Prudential, kde je nejlepší pohled na celé město. Vstupenka se kupuje v přízemí a výtah pak jede  z prvního podzemního patra nahoru na vyhlídku. Samotná vstupenka je společná pro SkyWalk - vyhlídkové 50.patro a dále pro Top of the Hub - vyhlídkovou restauraci v 52.patře. Následně jsem se šli projít směrem na Chinatown.

Boston - pohled z mrakodrapu Prudential

Boston je hlavní město státu Massachusetts, které hodně připomíná Anglii. Žije zde okolo 600 000 obyvatel. Když se řekne Boston, měli byste si představit nejstarší a nejkulturnější město USA, středisko vysokoškolského vzdělání a zdravotnictví. Boston je městem s mnohými prvenstvími – jezdilo zde například od roku 1897 první metro v USA, vynálezce a profesor Bostonské univerzity Alexander Graham Bell zde v roce 1876 zprovoznil první telefon. V roce 1773 se zde odehrálo „Bostonské pití čaje“ – protest kolonistů proti Britům. Sportovní fanoušci jistě budou znát místní baseballový tým Boston Red Sox.

Den šestý

Freedom Trail

Hned ráno jsme vyrazili směrem k nádhernému parku Boston Common – nejstarší veřejný park USA, kde začíná Freedom Trail, neboli Cesta svobody. Je to nejlepší způsob, jak poznat památky Bostonu. Cesta je značena na chodnících červenou linií, vytvořenou z červeně vypálených cihel. Přesto doporučuji stáhnout si do iPhone aplikaci „FreedomWalk“, kde jsou podstatné informace ke všem památkám a hlavně mapa (s možností navigace). Cesta, která je členěna do 17 bodů vám zabere okolo 3 hodin (bez návštěv kostelů, muzeí atd.).

1. Boston Common
  14. Old  North Church
  15. Copp’s Hill Burying Ground
  16. Bunker Hill Monument – 220 stop vysoký žulový obelisk
  17. USS Constitution – dřevěná třístěžňová fregata, která je ve službě od roku 1791 až do současnosti

Ulice plná dobrých restaurací

Pomalu jsme se začali vracet zpět do centra. Po cestě v okolí „Paul Revere House“, kde najdete zhruba 100 dobrých restaurací, jsme si v jedné z nich dali oběd a cestou městem se pak vrátili do hotelu. Protože bylo ještě brzy odpoledne, využili jsme čas a jeli se podívat autem do čtvrti Cambridge, kde se nachází slavná univerzita Harvard, což je nejstarší univerzita v USA.

Den sedmý

Providence, Rhode Island

Ráno jsme odjeli směrem zpět do New Yorku. Měli jsme namířeno do Stratfordu, Connecticut – chtěli jsme se přiblížit k letišti. Po cestě jsme navštívili město Providence ve státě Rhode Island, které z dálky připomíná Washington D. C.

Stratford

Stratford je klasické venkovské město - většina domů je zde postavená ze dřeva, kolem pobřeží jsou soukromé pláže kolem honosnějších vilek. Stratford je mimo jiné významný tím, že jde zde sídlo leteckého koncernu Sikorsky Aircraft Corporation, což známý světový výrobce vrtulníků.

Večeři jsme si dali v menší pobřežní hospůdce.

Den osmý

Ze Stratfordu jsme ráno odjeli směrem na letiště. Protože byly Velikonoce, dálnice byly plné – ani tamější dálnice s 12 pruhy nepobraly takový počet aut. V jednom úseku jsme raději z dálnice sjeli a zvolili cestu po vesnicích. Nejen, že jsme se vyhnuli zácpě na dálnici, ale mimo program jsme viděli další jinou část Ameriky. Takovou, která je ve filmech ze života lidí v bohatších provinčních sídlech. Krásně upravené zahrady, kde je dřevěný dům, na kterém vlaje státní vlajka. Před domem parkuje velké auto a přes silnici je soukromá pláž s jachtou. Nádhera!

Connecticut - domky na pobřeží

Dále jsme pokračovali směrem na letiště, zbylo nám trochu času, tak jsme dojeli až na Long Beach, kde jsme si dali oběd.

Odpoledne jsme dojeli na letiště, vrátili půjčené auto a rozloučili se s USA.

autor: Martin Zíka

Kamery z této oblasti

nebo se můžete zaregistrovat

Líbí se Vám WorldCamera.net?